Arkib | Isu Semasa RSS feed for this section

Komen Dari Pembaca Berkenaan Jersi MU

25 Jul

Salam kepada sahabat Islam ku….

Teman rasa amat sedih, marah dan amat kecewa dengan sikap umat Islam sendiri yang menidakkan fakta yang sahih lagi terang dinyatakan oleh para mufti dan ulamak kita yang pemakaian jersi Manchaster United ito bersifat mempromosikan ‘ syaitan ‘ seterusnya bersekongkol dengan para Yahudi.

Belum pun sempat teman terbitkan ke blog teman, tapi komen dari rakyat Malaysia sendiri ( tak tau le samada islam atau bukan ) begitu memeranjatkan sampai sanggup mengutuk dan mengeji pemimpin Islam kita dan mengatakan pemimpin Islam kita ini bodoh dan menyusahkan rakyat kita sendiri kerana senang-senang meletakkan HUKUM kepada semua benda.

Sila klik link ini untuk melihat komen-komen jahanam yang mengkritik pemimpin Islam kita ini…

http://www.malaysia-today.net/index.php?option=com_content&view=article&id=33287:anger-over-ban-on-devil-shirts-&catid=19:newscommentaries&Itemid=100131

Teman berasa amat marah dengan komen mereka ini kerana sanggup mengutuk umat Islam sendiri yang peranannya menjaga agama Islam yang suci ini dari tercemar dik angkara pihak Yahudi yang ingin menyesatkan umat Islam ini.

Marilah kita menyokong agar umat Islam tidak terus menerus tenggelam dalam dunia mereka sendir dan sedarlah yang kita ini adalah HAMBANYA bukan nya kita hidup selama-lamanya di atas bumi Allah ini….allahuakbar…allahuakbar…allahuakbar…

p/s: TOLONG SEBARKAN KEPADA UMAT ISLAM KITA….TERIMA KASIH….

Advertisements

Larangan Memakai Jersi Manchaster Utd (MU)

25 Jul

Berita bertarikh 22 Julai 2010 melalui Yahoo News di wartakan…

Pihak Majlis Agama Islam Malaysia memaklumkan bahawa Umat Islam di larang memakai jersi bolasepak kelab terkemuka England, Manchaster United ( MU ) kerana jersi tersebut mengandungi unsur-unsur kesesatan kepada pemakai jersi tersebut kerana mempunyai tanda syaitan ” Devil ” di dalam logo jersi tersebut.

Sila lihat dengan teliti di dalam lambang kelab ini mempunyai lambang syaitan memegang lembingnya.

Sila lihat dengan teliti di dalam lambang kelab ini mempunyai logo syaitan ” Devils ” yang sedang memegang tongkatnya

Mufti Perak, Dato Seri Harussani dan juga Penasihat Agama Negeri Johor, Dato Noh Gadot juga menyuarakan yang sesiapa yang memakainya terutamanya Umat Islam ini di kira haram dan di anggap bersekongkol untuk mempromosikan ” Devils ” tersebut.

Sila klik di bawah untuk keterangan lanjut…terima kasih..

http://malaysia-today.net/index.php?option=com_content&view=article&id=33267:dont-wear-devilish-man-utd-jersey-muslims-warned-&catid=19:newscommentaries&Itemid=100131

Jadi, kepada penyokong bolasepak Islam khususnya di harap dapat menghindarkan supaya tidak lagi memakai jersi ini kerana terang sekali yang ianya adalah bersifat ” subhah ” kerana secara tidak langsung kita telah pun menjadi berdosa di sebabkan memakai dan menyokong syaitan ini….nauzubillah…waallahualam…

p/s: TOLONG SEBARKAN KEPADA UMAT ISLAM LAIN TENTANG PERKARA BAIK INI….TERIMA KASIH….

KHIDMAT MASYARAKAT

22 Jul

I’m Back….Kanak-Kanak Hilang Muncul Kembali…

Setelah lama menyepi, akhirnya muncul kembali….penjenayah paling dikehendaki, penculik, perogol bersiri, pembunuh yang kejam dan sebagainya muncul melakukan misinya. Yang terbaru menjadi mangsa adalah kanak-kanak perempuan berusia 2 tahun, berbangsa India, bernama Nisha Chandramohan telah hilang sejak 4 Jun 2010 sehingga sekarang masih gagal di temui.

Gambar kanak-kanak yang hilang

Kepada sesiapa yang menjumpai atau ternampak iras-iras wajah kanak-kanak ini ( yang pastinya wajah akan bertukar, mungkin di gunting botak ke atau muka di hitam kan ke atau apa-apa yang boleh di lihat berlainan dari asal ), sila terus menghubungi pihak polis yang berdekatan ATAU dail 999, ATAU terus menghubungi keluarganya iaitu bapanya,  En. Chandramohan 016-9353400 seberapa SEGERA.

Semoga rakyat Malaysia mampu berkerjasama untuk membendung gejala jenayah berat ini supaya tidak terus menguasai kehidupan kita seharian. Amalkan lah sikap 1Malaysia yang di bawa oleh PM kita dalam hidup kita supaya hidup kita sentiasa sejahtera.

Kapal Israel Di Malaysia..????

10 Jun

Ni berita yang teman rasa bengang sangat dengan undang-undang di Malaysia, kejap marah..kecam…pastu dah sejuk ler pulak dah macam hangat-hangat tahi ayam tu ler….

Kapal kita yang ingin pergi menghantar bekalan ke Palestin telah di tahan di Israel dan segala barangan yang berada di atas kapal dirampas. Itu barangan makanan, ubatan dan bahan binaan sahaja dan mereka telah pun memberi ‘ warning ‘ awal-awal supaya tidak ada mana-mana kapal berada di perairan mereka, tetapi yang tak paham nya kenapa kapal Israel pulak diberi kebenaran untuk memasuki perairan kita semata-mata menggunakan alasan untuk berdagang ( rujuk surat khabar bertarikh 9 jun 2010 ) walhal kita tidak langsung mempunyai apa-apa hubungan dagangan dengan pihak Israel laknatullah ini?

Kalau kita mahu membantu negara Islam yang di tindas ( Palestin ) dengan bersungguh-sungguh, kita kena tunjukkan yang kita menentang sekeras-kerasnya tindakan mereka dengan tidak melayan apa-apa permintaan mereka pun untuk berada di negara kita…ini dah macam main ‘cak-cak’ pulak kejap marah sangat..mengutuk..mengecam…pastu permintaan mereka pulak di layan jer…memang tak paham ler teman…

p/s : sebab tu ler ramai yang suka dengan Malaysia…rakyat Malaysia ni pemurah dan baik-baik ler katakan….

Wahai Negara Islam….

10 Jun

Teman menulis artikel ini ketika ini sambil berasa sebak, sedih dan terharu mengenangkan kezaliman Israel dan sekutunya terus-terusan menindas negara Islam di bumi Allah ini.

Kebiadapan Amerika yang mengecam dan mengugut negara Islam, Iran untuk tidak melakukan ujian senjata nuklearnya adalah yang terbaru. Mungkinkah mereka berasa takut yang Iran akan menentang mereka? Sebenarnya mereka ini takut dengan bayang-bayang mereka sendiri sahaja. Tidak ada mana-mana negara pun ingin berperang dengan mereka tetapi sebaliknya mereka masih menindas negara Islam yang lain.

Namun, yang menjadi pelik kenapa negara Islam yang lain tidak bangun untuk menentang kezaliman Amerika dan Israel ini? Mengapa Arab Saudi, Kuwait, Iraq dan negara Islam lain tidak bersatu mempertahankan Islam yang tercinta ini?  Adakah mereka menyokong tindakan rejim zionis dan sekutunya menghapuskan umat Islam di muka bumi ini?

Teman cukup terharu terhadap negara bukan Islam sendiri, Korea Selatan yang berpiket secara aman menentang kezaliman yang di lakukan oleh Israel terhadap Palestin dengan slogan ‘ Bebaskan Palestin ‘ tanpa di suruh hanya kerana cintakan keamanan sejagat tetapi negara Islam sendiri diam membisu, tidak berusaha untuk menyelamatkan bangsa sendiri.

Wahai negara Islam yang lain, teman amat-amat menyeru agar bersatu lah kita untuk menghapuskan Yahudi laknatullah ini dari bumi Allah kerana mereka bakal menghancurkan umat Islam, bangsamu sendiri dan akhirnya umat Islam akan pupus di muka bumi ini..bangun berjuang…Allahhuakbar..Allahhuakbar..Allahhuakbar…..

Zionis-US-PBB…????

8 Jun

Keganasan Rejim Zionis makin menjadi-jadi sejak akhir ini dengan mangsa seterusnya adalah rakyat Malaysia sendiri yang menjadi tahanan semasa misi bantuan kemanusian ke Gaza.

Mereka diseksa dan dituduh penjenayah ‘ bersenjatakan ubat-ubatan dan makanan ‘ untuk di hantar ke Gaza bagi membantu umat Islam di sana. Sekutu mereka Amerika Syarikat yang tentunya ‘ gembira ‘ dengan situasi ini kerana mereka berjaya menunjukkan mereka adalah ‘ Raja ‘ di dunia ini dengan terus menghalalkan perkara sedemikian terus berlaku.

Persoalannya, adakah PBB juga ‘ buta, pekak dan bisu ‘ untuk melihat apa yang berlaku sekarang ini? Adakah PBB telah menjadi ‘ pak turut ‘ kepada Amerika Syarikat dan sekutu takut untuk berbuat apa-apa?

Malaysia pula sekadar boleh mengutuk dan mengecam tindakan Rejim Zionis ini tapi tidak boleh berbuat apa-apa juga kerana tidak mendapat sokongan dari negara lain untuk mengambil tindakan kepada rejim ini. Paling tinggi pun Malaysia boleh boikot barangan Yahudi ini tapi sampai bila?

Marilah kita berdoa dan berhajat kepada Allah s.w.t agar diturunkan bala yang maha dasyat kepada Rejim Zionis dan sekutunya supaya terhapuslah mereka-mereka yang mengzalimi umat Islam ini dari muka bumi Allah ini….amin..

Ingatlah….Perjuangan Kita Belum Selesai….