Komen Dari Pembaca Berkenaan Jersi MU

25 Jul

Salam kepada sahabat Islam ku….

Teman rasa amat sedih, marah dan amat kecewa dengan sikap umat Islam sendiri yang menidakkan fakta yang sahih lagi terang dinyatakan oleh para mufti dan ulamak kita yang pemakaian jersi Manchaster United ito bersifat mempromosikan ‘ syaitan ‘ seterusnya bersekongkol dengan para Yahudi.

Belum pun sempat teman terbitkan ke blog teman, tapi komen dari rakyat Malaysia sendiri ( tak tau le samada islam atau bukan ) begitu memeranjatkan sampai sanggup mengutuk dan mengeji pemimpin Islam kita dan mengatakan pemimpin Islam kita ini bodoh dan menyusahkan rakyat kita sendiri kerana senang-senang meletakkan HUKUM kepada semua benda.

Sila klik link ini untuk melihat komen-komen jahanam yang mengkritik pemimpin Islam kita ini…

http://www.malaysia-today.net/index.php?option=com_content&view=article&id=33287:anger-over-ban-on-devil-shirts-&catid=19:newscommentaries&Itemid=100131

Teman berasa amat marah dengan komen mereka ini kerana sanggup mengutuk umat Islam sendiri yang peranannya menjaga agama Islam yang suci ini dari tercemar dik angkara pihak Yahudi yang ingin menyesatkan umat Islam ini.

Marilah kita menyokong agar umat Islam tidak terus menerus tenggelam dalam dunia mereka sendir dan sedarlah yang kita ini adalah HAMBANYA bukan nya kita hidup selama-lamanya di atas bumi Allah ini….allahuakbar…allahuakbar…allahuakbar…

p/s: TOLONG SEBARKAN KEPADA UMAT ISLAM KITA….TERIMA KASIH….

Larangan Memakai Jersi Manchaster Utd (MU)

25 Jul

Berita bertarikh 22 Julai 2010 melalui Yahoo News di wartakan…

Pihak Majlis Agama Islam Malaysia memaklumkan bahawa Umat Islam di larang memakai jersi bolasepak kelab terkemuka England, Manchaster United ( MU ) kerana jersi tersebut mengandungi unsur-unsur kesesatan kepada pemakai jersi tersebut kerana mempunyai tanda syaitan ” Devil ” di dalam logo jersi tersebut.

Sila lihat dengan teliti di dalam lambang kelab ini mempunyai lambang syaitan memegang lembingnya.

Sila lihat dengan teliti di dalam lambang kelab ini mempunyai logo syaitan ” Devils ” yang sedang memegang tongkatnya

Mufti Perak, Dato Seri Harussani dan juga Penasihat Agama Negeri Johor, Dato Noh Gadot juga menyuarakan yang sesiapa yang memakainya terutamanya Umat Islam ini di kira haram dan di anggap bersekongkol untuk mempromosikan ” Devils ” tersebut.

Sila klik di bawah untuk keterangan lanjut…terima kasih..

http://malaysia-today.net/index.php?option=com_content&view=article&id=33267:dont-wear-devilish-man-utd-jersey-muslims-warned-&catid=19:newscommentaries&Itemid=100131

Jadi, kepada penyokong bolasepak Islam khususnya di harap dapat menghindarkan supaya tidak lagi memakai jersi ini kerana terang sekali yang ianya adalah bersifat ” subhah ” kerana secara tidak langsung kita telah pun menjadi berdosa di sebabkan memakai dan menyokong syaitan ini….nauzubillah…waallahualam…

p/s: TOLONG SEBARKAN KEPADA UMAT ISLAM LAIN TENTANG PERKARA BAIK INI….TERIMA KASIH….

KHIDMAT MASYARAKAT

22 Jul

I’m Back….Kanak-Kanak Hilang Muncul Kembali…

Setelah lama menyepi, akhirnya muncul kembali….penjenayah paling dikehendaki, penculik, perogol bersiri, pembunuh yang kejam dan sebagainya muncul melakukan misinya. Yang terbaru menjadi mangsa adalah kanak-kanak perempuan berusia 2 tahun, berbangsa India, bernama Nisha Chandramohan telah hilang sejak 4 Jun 2010 sehingga sekarang masih gagal di temui.

Gambar kanak-kanak yang hilang

Kepada sesiapa yang menjumpai atau ternampak iras-iras wajah kanak-kanak ini ( yang pastinya wajah akan bertukar, mungkin di gunting botak ke atau muka di hitam kan ke atau apa-apa yang boleh di lihat berlainan dari asal ), sila terus menghubungi pihak polis yang berdekatan ATAU dail 999, ATAU terus menghubungi keluarganya iaitu bapanya,  En. Chandramohan 016-9353400 seberapa SEGERA.

Semoga rakyat Malaysia mampu berkerjasama untuk membendung gejala jenayah berat ini supaya tidak terus menguasai kehidupan kita seharian. Amalkan lah sikap 1Malaysia yang di bawa oleh PM kita dalam hidup kita supaya hidup kita sentiasa sejahtera.

Saham Oh Saham….

24 Jun

Hari ni kecoh tempat kerja teman pasal satu saham ni nama nya KEURO sebab ada pegawai teman di opis tu beli saham ni. Saham ni saham betoi tau ( bukan skim cepat kaya yee.. ) yang di kendali oleh sebuah syarikat di Malaysia untuk buat lebuh raya baru antara Banting, Selangor ke Taiping, Perak ( tapi ntah bila projek nak jalan tak tau ler dari tahun 2007 dah dengar projek ni dah..).

Kami ramai-ramai mula usik pegawai tu…” Macam mana saham hari ni OK ke tak, boleh aku join sekali…”.

Kemudian dia jawab.. ” dah naik dah dari 0.82 masa dibeli, sekarang dah 0.90 seunit”.

Aku pun sambung lagi.. ” tinggi tu aku ingat nak join, kalau cm tu tunggu sampai jatuh 0.60 seunit baru engkau bagitau kat aku, baru aku beli…”…lepas tu habis semua kawan kerja gelak ramai-ramai….ye le dah jatuh saham nak buat apa belikan, masa dia nak naik ler baru beli….macam-macam ada..saham oh saham…

p/s : hati tu tergerak jugak nak main saham ni tapi tak tau pulak, silap-silap terlingkup di buat nya…

Analisis Piala Dunia 2010

17 Jun

Piala Dunia kali ini bermula dengan agak lembab kerana kurang jaringan gol yang dilakukan oleh pasukan ‘ favourite ‘ yang di penuhi bintang-bintang terkenal dunia seperti Lienol Messi, Fernando Torres, Didier Drogba dan beberapa bintang lain.

Di lihat juga pasukan ‘ favourite ‘ terkial-kial untuk berusaha mencari kemenangan pertama pada perlawanan pertama setiap kumpulan. Sepanyol yang di anggap boleh menjulang Piala Dunia kali ini tewas kepada pasukan kerdil Switzerland dengan Torres tidak berupaya menyerlah begitu juga David Villa dan lain-lain bintang mereka. Argentina juga menang tipis 1-0 dengan pasukan baru, Negeria, begitu juga Brazil yang boleh dianggap pasukan terbaik gagal mendapat gol yang mudah dengan pasukan pendatang baru di Piala Dunia, Korea Utara.

Kejutan juga berlaku dengan juara dunia di Jerman pada Piala Dunia 2006, Italy juga seri dengan Paraguay 1-1 begitu juga England yang di katakan salah satu pasukan mampu memberi tentangan sengit seri jaringan sama dengan USA.

Beberapa muka baru juga berada kali ini di Piala Dunia antaranya New Zealand, Slovakia, Slovania, Korea Utara dan Algeria, pasukan kerdil di dunia juga mampu mencuri slot bertanding.

Mengikut rekod, Piala Dunia di Jerman lebih menyerlah dari di Afrika Selatan ini kerana pada perlawanan pertama kumpulan di sana sejumlah 39 gol di jaringkan berbanding hanya 25 gol sahaja di Afrika dan 13 kemenangan 3 seri di Jerman berbanding 10 menang 6 seri di Afrika.

Manakala jaringan terbesar di Jerman pada perlawanan pertama setiap kumpulan adalah antara pasukan Sepanyol dengan Ukraine dengan 4-0 dan Jerman dengan Korea ( 4-2 ), berbanding hanya Jerman berjaya mengatasi Australia ( 4-0 ) di Afrika sahaja.

Adakah kerana bola bernama ‘Jabulani’ yang menjadi punca segala masalah ini tercetus dengan rungutan pasukan mengenai bola yang mengelirukan pemain atau setiap pasukan hilang idea pada temasya kali ini? Mari kita saksikan perlawanan kedua setiap pasukan pula, apa komen mereka nanti.

Bola dan Gadoh…

13 Jun

Orang kata le, kalau kita bersukan, bermain bola badan kita akan sihat, tak cepat sakit-sakit tapi pada teman lain pulak pendapat teman ni..

Piala Dunia baru je bermula 2 hari tapi gadoh pun dah banyak dah sampai 2 kad merah dan entah berapa banyak dah kad kuning nye ni….tu bola sepak punya penangan…

Hari ni teman cuti, teman pergi le tengok ada pertandingan bolasepak kat tempat teman ni, namanya ‘ Bolasepak Piala Perpaduan’ tu le tajuk pertandingan yang di beri tapi yang peliknya tak macam ada perpaduan pun..

Ada le 1 game ni antara 2 pasukan india, 1 dari tempat  teman ni pastu 1 lagi dari luar le, main punya main tiba-tiba pasukan dari tempat teman ni ter ‘tackel’ le kaki pasukan luar tu apa lagi gadoh pun start le…yang hairan nya bukan orang yang kena tu yang mulakan pergaduhan tu tapi orang yang buat tackle tu yang start dulu…apa lagi perang le atas padang tu…siap adengan kejar-mengejar, terajang-menerajang, tumbuk-menumbuk le.. 1 pasukan pun masuk campur gaduh le..lebih kurang 15 minit jugak gaduh tu…ni ‘first time’ teman tengok gadoh yang paling lama dalam bolasepak…

Ingatkan lepas tu dah selesai ler….sebab game pun di kira terbatal so permainan pun di tamatkan…rupanya keluar je kedua-dua ‘team’ dari padang, penyokong pulak datang campurtangan gadoh pulak…siap pakai helmet lagi tu pukul-memukul, tumbuk terajang, dah macam filem perang pun ada dah, nasib baik tak pakai pedang kalau tak ada yang putus kepala ni…dasyat giler..( macam kata Awei dalam Zombei Kampung Pisang tu.. ). Ada le sorang pemain pasukan luar tu bengkak kepala di bantai dengan helmet tu….jadi semua perlawanan di berhentikan seketika sebab nak menyelesaikan ‘masalah sakit jiwa’ dia orang ni.

Lepas lebih kurang 15 minit bergaduh, bertekak dan tak puashati entah apa entah penyokong yang ‘sakit jiwa’ tu…selesai ler gadoh tu dengan campurtangan pihak polis yang lalu dekat situ…pasukan yang kalah semasa permainan berlangsung tadi tu di suruh balik untuk elak bergadoh beso lagi….nasib baik ada polis kalau tak ada, dah tentu ambulan yang datang kan….

Gitu le ragam bolasepak, lumrah nya mesti ada gadoh punya…tak gadoh besar mesti ada cikit-cikit punya tolak menolak and maki hamun kan…so cam ne sukan ni ada sihat ke tak ni…‘conpus’ teman di buatnya….

p/s:    nak rebut Piala Dunia pun tak gadoh beso macam ni kan…Piala Perpaduan apa ke benda nya ni…boleh bagi nama Piala Gado-Gado dah ni…( ni citer betoi-betoi punya bukan rekaan semata-mata ni ye )

Kapal Israel Di Malaysia..????

10 Jun

Ni berita yang teman rasa bengang sangat dengan undang-undang di Malaysia, kejap marah..kecam…pastu dah sejuk ler pulak dah macam hangat-hangat tahi ayam tu ler….

Kapal kita yang ingin pergi menghantar bekalan ke Palestin telah di tahan di Israel dan segala barangan yang berada di atas kapal dirampas. Itu barangan makanan, ubatan dan bahan binaan sahaja dan mereka telah pun memberi ‘ warning ‘ awal-awal supaya tidak ada mana-mana kapal berada di perairan mereka, tetapi yang tak paham nya kenapa kapal Israel pulak diberi kebenaran untuk memasuki perairan kita semata-mata menggunakan alasan untuk berdagang ( rujuk surat khabar bertarikh 9 jun 2010 ) walhal kita tidak langsung mempunyai apa-apa hubungan dagangan dengan pihak Israel laknatullah ini?

Kalau kita mahu membantu negara Islam yang di tindas ( Palestin ) dengan bersungguh-sungguh, kita kena tunjukkan yang kita menentang sekeras-kerasnya tindakan mereka dengan tidak melayan apa-apa permintaan mereka pun untuk berada di negara kita…ini dah macam main ‘cak-cak’ pulak kejap marah sangat..mengutuk..mengecam…pastu permintaan mereka pulak di layan jer…memang tak paham ler teman…

p/s : sebab tu ler ramai yang suka dengan Malaysia…rakyat Malaysia ni pemurah dan baik-baik ler katakan….